دلو 25, 1397 17:56 Asia/Kabul
  • روحانی :تروریسم از مهمترین معضلات منطقه و نیازمند مبارزه همگانی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تروریسم را از مهمترین معضلات منطقه خاورمیانه عنوان کرد و گفت: مبارزه با پدیده شوم تروریسم نیازمند همکاری همه کشورها است.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سوچی روسیه با بیان اینکه ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم اراده و همکاری مشترک دارند، گفت: متاسفانه گروه های تروریستی منطقه سالهاست که از سوی قدرت های خارجی و بویژه آمریکا حمایت می شوند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه،ابراز امیدواری کرد: توافق های دوجانبه به سرعت اجرایی شوند.
روحانی درباره برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی نیز گفت: در شرایطی که ایران،ترکیه و روسیه در سوچی برای تحکیم ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم در سوریه تلاش می کنند،عده ای که خود حامی تروریست ها هستند در ورشو در حال توطئه ضد امنیت و ثبات منطقه هستند.
رجب طیب اردوغان نیز با بیان اینکه آنکارا به همکاری های دو جانبه و منطقه ای با ایران برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد، حمله تروریستی چهارشنبه‌شب به یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران،را محکوم کرد.
رئیس جمهوری ترکیه همچنین با استقبال کشورش از کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان"ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری"Instrument in Support of Trade Exchanges (INSTEX) گفت: ترکیه آماده همکاری با ایران در چارچوب اینستکس و ایجاد مکانیسم مشابه دو جانبه است.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در نشست رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه،روز پنجشنبه، به سوچی روسیه رفت.

کلیدواژه