دلو 25, 1397 18:05 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: آمریکا باید به اشغال سوریه پایان دهد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر این که اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بیشتر شبیه یک ادعاست، گفت: آمریکا باید به اشغال سوریه پایان دهد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز پنجشنبه در دیدار با ارتشبد «سرگئی شویگو» Sergei Shoigu وزیر دفاع روسیه و سپهبد «خلوصی آکار» Khluusi Akar  وزیر دفاع ترکیه در سوچی روسیه، افزود: نظامیان خارجی که بدون هماهنگی با دولت قانونی سوریه در برخی نقاط این کشور حضور دارند، باید این کشور را ترک کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین گفت: حضور مستشاری ایران و روسیه در سوریه بنا به درخوست و دعوت دولت قانونی این کشور است.
سرلشکر باقری درباره افزایش تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و نقض حاکمیت این کشور نیز گفت: تجاوز اسرائیل به سوریه به شدت محکوم است و موجب اختلال در روند عملیات مقابله با تروریسم و بازگشت ثبات و امنیت به این کشور شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و وزیران دفاع روسیه و ترکیه درباره موضوعات و محورهای مهم همکاری های دفاعی و نظامی، مقابله با تروریسم در سوریه، تامین امنیت شرق فرات در صورت خروج آمریکا از این مناطق، تصمیم گیری درباره عملیات پاکسازی تروریست ها در منطقه "ادلب" و توسعه مناطق کاهش تنش نیز تبادل نظر کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دعوت وزیر دفاع روسیه در صدر یک هیات عالی‌رتبه نظامی به این کشور سفر کرد.

کلیدواژه