محکومیت حمله تروریستی ایران در شورای امنیت سازمان ملل
(last modified Fri, 15 Feb 2019 07:32:30 GMT )
دلو 26, 1397 12:02 Asia/Kabul
  •  محکومیت حمله تروریستی  ایران در شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل متحد، در بیانیه ای حمله تروریستی در جنوب شرق ایران، را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در این بیانیه ای اعلام کرد، 15 عضو شورای امنیت عمیق ترین همدردی و تسلیت را به خانواده قربانیان و دولت ایران ابراز کردند.

در این بیانیه آمده است، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مجددا تایید می کنند، تروریسم در تمام اشکال آن یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند، عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی باید پاسخگو و به دست عدالت سپرده شوند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، از همه کشورها خواست به موجب وظایف خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت، به طور فعال با دولت ایران و سایر مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

چهارشنبه‌ شب 24 دلو یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران، در جاده خاش - زاهدان در استان سیستان و بلوچستان جنوب شرق ایران، هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در این حمله 27 نفر شهید و 13 نفر زخمی شدند.

گروهک تروریستی "جیش الظلم" که مورد حمایت برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان است در بیانیه ای مسوولیت این جنایت را بر عهده گرفت.

 

کلیدواژه