دلو 28, 1397 12:43 Asia/Kabul
  •  ظریف: امکانات ایران در منطقه غرب آسیا بی نظیر است

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمندی و دارای امکاناتی بی نظیر در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران شنبه شب در جمع ایرانیان مقیم مونیخ، حضور جوانان تحصیلکرده و پزشکان توانا را از ویژگی های ایران برشمرد و افزود: آمریکا و رژیم اسراییل، مردم ایران را هدف گرفته اند.
ظریف همچنین در واکنش به اظهارات ضدایرانی «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در تشبیه ایران به دولت نازی گفت: انسان از این همه نادانی و جهالت متاسف می شود.
ظریف برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است.


کنفرانس امنیتی مونیخ عصر جمعه با حضور مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی از جمله رئیسان کشورها، وزیران امورخارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان های بین المللی آغاز بکار کرد.
وزیر امور خارجه ایران قراراست علاوه بر سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با برخی مقامات و شخصیت های حاضر در این نشست دیدار و گفت و گو کند.
ظریف در حاشیه این اجلاس تاکنون با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، «مری رابینسون» و «اخضر ابراهیمی» از گروه ریش سفیدان بین المللی ELDERS، وزیر دفاع لبنان و وزیران امور خارجه آلمان، ارمنستان، قرقیزستان، عمان و کره جنوبی دیدار و گفت و گو کرده است.

 

کلیدواژه