روحانی: ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می خواهد
(last modified 1397-11-28T09:26:28+00:00 )
دلو 28, 1397 13:56 Asia/Kabul
  •  روحانی: ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می خواهد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در حالی که برخی از همسایگان ایران راه اشتباه را انتخاب کرده اند، ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می خواهد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در اجتماع مردم بندر لنگه (جنوب ایران) با اشاره به حمله گروهک تروریستی "جیش الظم" به سیستان و بلوچستان که به شهید شدن 27 مرزبان ایرانی منجر شد،افزود: ملت ایران بی‌تردید انتقام خون این شهیدان را خواهد گرفت.
روحانی افزود: جمهوری اسلامی هرگز اجازه نخواهد مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آنها را بیگانگان تامین می کنند، پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به شهادت برسانند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره برای منطقه "امنیت آفرین" بوده و هیچ‌گاه آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده است، تاکید کرد: مسلمانان باید متحد باشند و با ایجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنیت منطقه را حفظ کنند.
روحانی با تأکید بر اینکه کسانی که در منطقه فکر می‌کنند آمریکا و صهیونیست‌ها برایشان امنیت ایجاد می کنند سخت در اشتباه هستند،تصریح کرد:از اقدامات و تلاش‌های قدرت‌های استکباری ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام، مذاهب و ملت های منطقه است که باید در این زمینه هوشیار بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال فشار به ملت ایران هستند گفت: ایران اسلامی با وحدت، ایستادگی و اتحاد، توطئه های دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

 

کلیدواژه