دلو 28, 1397 17:32 Asia/Kabul
  • انتقاد وزیر امور خارجه ایران از معیارهای دوگانه غرب در زمینه حقوق بشر

وزیر امور خارجه ایران از سیاستهای غرب در فروش سلاح و معیارهای دوگانه در زمینه حقوق بشر انتقاد کرد. 

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ درباره واکنش به تهدید فرانسه درمورد تحریم‌های موشکی ضد ایران گفت: درجنگ هشت ساله تحمیلی ایران با عراق که با جنگنده‌های فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی، تانک‌های انگلیسی و آواکس‌های آمریکایی در قالب نیروهای عراقی به ایران حمله می کردند، هیچ‌ کشوری کوچکترین ابزار دفاعی به ایران نداد.
ظریف همچنین با انتقاد از فروش هنگفت تسلیحاتی غرب به کشورهای منطقه افزود: در حالیکه هیچ کشوری به ایران حتی یک جت جنگی نمی فروشد، جمهوری اسلامی چگونه باید از خود دفاع کند.
وزیر امورخارجه ایران با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح کرد: این قطعنامه در ارتباط با موشکهای طراحی شده برای حمل سلاح هسته‌ای است و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه سلاح هسته ای ندارد. 
ظریف درباره ادعای برخی از کشورهای غربی و حمایت ایران از تروریسم هم گفت: در سال ۱۹۸۴ آمریکا صدام دیکتاتور وقت عراق را از فهرست تروریسم خارج کرد و ایران را وارد این فهرست کرد، سپس آمریکا گروه تروریستی منافقین را در فهرست تروریسم قرار داد و بعد این گروه را از فهرست خارج کرد، در حالی که این یک بازی است که باید به آن  پایان داد.
کنفرانس امنیتی مونیخ جمعه گذشته با حضور مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی از جمله رئیسان کشورها، وزیران امورخارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان های بین المللی در شهر مونیخ آلمان آغاز بکار کرد.
این کنفرانس سه روزه امروز پایان می یابد.

کلیدواژه