قاسمی: ایران تعهدی به هیچ طرف و کشوری درباره یمن نداده است
(last modified 1397-11-29T04:23:50+00:00 )
دلو 29, 1397 08:53 Asia/Kabul
  • قاسمی: ایران تعهدی به هیچ طرف و کشوری درباره یمن نداده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای وزیر خارجه انگلیس مبنی بر تعهد ایران درباره بحران یمن تاکید کرد: ایران تعهدی به هیچ طرف و کشوری درباره یمن نداده است.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در گفت وگو با روزنامه "الشرق الاوسط" مدعی شد که با «محمدجواد ظریف» درباره یمن گفت گو کرده و ایران در این خصوص تعهداتی داده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه یمن کشوری مستقل است و تصمیم گیری درباره آن به خود یمنی ها مربوط است افزود: ایران هیچگونه دخالتی در امور داخلی یمن ندارد.

قاسمی تصریح کرد: بحران یمن و کشتار مردم بیگناه و بروز فاجعه بشری در این کشور، همواره در دستورکار مذاکرات دیپلماتیک ایران با دیگر کشورها قرار داشته و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در همین راستا و برای کاهش بحران در یمن تلاش های بسیاری کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه جامعه جهانی باید برای حل بحران در یمن تلاش کند گفت: برخی کشورهای اروپایی باید از صدور و فروش تسلیحات به کشورهای متجاوز به یمن خودداری کنند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه