رهبر معظم انقلاب: امریکا در حال ضعیف‌تر شدن است؛ مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند
(last modified 1397-11-29T07:44:53+00:00 )
دلو 29, 1397 12:14 Asia/Kabul
  •  رهبر معظم انقلاب: امریکا در حال ضعیف‌تر شدن است؛ مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را در بهترین موقعیت و جبهه استکبار و در صدر آن آمریکا را در ضعیف ترین شرایط دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی(شمال غرب ایران)، با اشاره به موقعیت ضعیف دشمن یعنی جبهه استکبار و در صدر آن آمریکا تأکید کردند: ما نمی خواهیم خود را به ساده لوحی بزنیم و از دشمن غافل شویم اما واقعیات نشانگر آن است که دشمن به‌شدت گرفتار مسائل داخلی و خارجی است.

حضرت آیت الله خامنه ای، «مشکلات اجتماعی»، «افسردگی و سرخوردگی جوانان»، «افزایش آمار قتل و جنایت»، «گسترش اعتیاد و مواد مخدر»، «درگیری میان سران آمریکا» و «بدهی های عجیب و غریب» را بخشهایی از گرفتاری های آمریکا برشمردند و افزودند: همه این موارد مستند به آمارها و گزارشهای رسمی و داخلی امریکا است و به دلیل همین مشکلات و گرفتاری ها، دچار وضعیت کنونی در سوریه و عراق و افغانستان شده اند و به‌شدت نیز عصبانی هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ناموفق نشست ورشو گفتند: دولتمردان ضعیف العقل آمریکا از برخی دولتهای همکار خود و دولتهای ضعیف و مرعوب برای نشست ورشو و تصمیم گیری ضد ایران دعوت کردند اما این نشست به هیچ نتیجه ای نرسید و همه اینها نشانه ضعف است و دشمن که در حالت ضعف دچار عصبانیت می شود، شروع به جنجال و فحاشی می کند.

ایشان، نشست شکست خورده ورشو و هم‌نشینی مقامات کشورهای به ظاهر مسلمان با رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانی با امریکا را موجب رفتن آبروی آنان دانستند و تأکید کردند: این افراد در میان ملت خود نیز هیچ آبرویی ندارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در توصیه ای به مسئولان ایران، رفتار و اقدامات غربی ها را به معنی واقعی کلمه خدعه آمیز خواندند و گفتند: تکلیف امریکاییها که مشخص است زیرا شمشیر را از رو بسته اند اما باید مراقب اروپایی‌ها بود زیرا آنها نیز با خدعه عمل می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: آن روزی که این انقلاب یک نهال ضعیف بود، همه دشمنان متحد شدند ولی نتوانستند کاری بکنند، بنابراین امروز که آن نهال تبدیل به یک درخت تناور شده است، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

کلیدواژه