سرلشکر باقری: حضور تروریست ها در پاکستان ادامه یابد، ایران راسا عمل می کند
(last modified 1397-11-29T09:02:55+00:00 )
دلو 29, 1397 13:32 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: حضور تروریست ها در پاکستان ادامه یابد، ایران راسا عمل می کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: اگر فعالیت مراکز آموزشی و محل های استقرار گروهک های تروریستی در پاکستان ادامه یابد، ایران بر اساس منشور ملل متحد، حق بدیهی و بین المللی خود می داند تا راسا با این مراکز برخورد کند.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر «محمد باقری» روز دوشنبه در حاشیه سفر یک روزه به قم(جنوب تهران) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: خواست ایران از مقامات پاکستان این است که یا خود مناطق حضور گروهک های تروریستی را پاکسازی کند و یا اجازه دهند تا نیروهای مسلح ایران وارد میدان شده و با این گروهک ها مقابله کنند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ایران مذاکره با مقام های سیاسی و نظامی پاکستان را به طور جدی آغاز کرده است افزود: پاکستان مسئولیت اساسی در دفاع از مرزهای خود و پاکسازی مناطق همجوار با ایران را از وجود گروهک های تروریستی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به توطئه برخی حکام مرتجع منطقه برای برهم زدن امنیت ایران اظهار کرد: اردوگاه آموزشی مخفی و نیمی مخفی توسط گروهک های تروریستی در پاکستان ایجاد و با پول عربستان و امارت تجهیز و سازماندهی شده است تا در داخل ایران ایجاد ناامنی کنند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: طی دو ماه گذشته 95 درصد حملات تروریستی به ایران توسط نیروهای مسلح خنثی شده است.

13 فوریه یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در این حمله 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شهید و 13 نفر زخمی شدند.

گروهک تروریستی موسوم به "جیش الظلم" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

کلیدواژه