تاکیدبر نظارت فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی
(last modified 1395-07-05T12:28:36+00:00 )
میزان 05, 1395 16:58 Asia/Kabul
  • تاکیدبر نظارت فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر نظارت دقیق بر فعالیت های غیر قانونی هسته ای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

" علی اکبر صالحی " رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در سخنرانی خود در شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین الملی انرژی اتمی در وین با تاکید بر ضرورت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های غیر مشروع هسته ای رژیم صهیونیستی، قرار دادن این موضوع را در دستور کار شورای حکام آژانس خواستار شد.

به گزارش ایرنا ،صالحی بر ضرورت بیطرفی شورای حکام آژانس بین المللی اتمی در نظارت بر فعالیت های هسته ای کشورهای عضو، کمک این نهاد به اعضا در جهت توسعه هر چه بیشتر کاربرد صنعت هسته ای در سلامت و توسعه کشورهای دنیا تاکید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب در باره حرام بودن تولید ، انباشت و به کارگیری سلاح های کشتار جمعی افزود: در نتیجه مقاومت ملت ایران، پرونده ساختگی موضوعات گذشته ایران برای همیشه بسته و راه برای به نتیجه رساندن دو سال مذاکرات فشرده بین ایران و کشورهای پنج به علاوه یک فراهم شد.

صالحی ضمن تاکید بر ضرورت خلع سلاح براساس ماده شش معاهده عدم تکثیر افزود : ایران با اجرای تعهدات خود از جمله پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی و همکاری نزدیک با آژانس بین المللی اتمی انتظار دارد که طرف مقابل نیز تعهدات خود را بطور کامل اجرا کند.

شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان 168 کشور عضو آژانس از امروز (دوشنبه) در مقر آژانس در وین پایتخت اتریش آغاز شد و تا جمعه این هفته ادامه خواهد یافت.

 

 

 

کلیدواژه