حوت 01, 1397 08:46 Asia/Kabul
  • جهانگیری: ایران هراسان در نشست ورشو بدنام شدند

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در نشست ورشو به دنبال پیشبرد طرح ایران هراسی خود بودند گفت: ایران هراسان در این نشست بدنام شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، "اسحاق جهانگیری، ارتقای سطح استقلال و اقتدار ملی ایران در مواجهه با مسائل جهانی و منطقه ای را یکی از مسائل اصلی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: اهداف اسرائیل، آمریکا و رژیم سعودی در نشست ورشو با شکست مواجه شد.

جهانگیری به آغاز برخی جنگ ها در منطقه مانند عراق و افغانستان توسط امریکا و به دنبال آن ایجاد گروه های تروریستی نیز اشاره کرد و اظهار داشت، در نتیجه همه اتفاقات، برگ برنده با ایران بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری ایران بااشاره به همزمانی نشست ورشو با آغاز پنجمین دهه عمر انقلاب اسلامی؛ تصریح کرد، دشمنان با راه اندازی جریان ضد ایرانی به دنبال به چالش کشیدن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند اما هرگز موفق نخواهند شد.

ورشو، پایتخت لهستان چهارشنبه و پنجشنبه گذشته با میدان‌داری آمریکا و متحدانش شاهد نشستی ضد ایرانی  با عنوان "آینده صلح و امنیت در خاورمیانه" بود.

در این نشست متحدان آمریکا از جمله عربستان سعودی، امارات و نیز رژیم صهیونیستی حضور داشتند اما از قدرت‌های جهانی و بازیگران اصلی منطقه‌ای خبری نبود.

در کنفرانس مطبوعاتی پایان نشست ورشو، وزرای خارجه آمریکا و لهستان، میزبان های نشست، بارها از ایران به عنوان "تهدید امنیتی" نام بردند اما در بیانیه پایانی این نشست نامی از ایران نیامد و اشاره‌ای به کشور خاصی نشد.

دولت آمریکا هنگام ارائه طرح برگزاری نشست ورشو، موضوع آن را ایران اعلام کرده بود اما به دنبال استقبال نکردن کشورها مجبور شد، دستور کار آن را به "مسائل خاورمیانه" تغییر دهد.

جمهوری اسلامی ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه