حوت 02, 1397 12:36 Asia/Kabul
  • ظریف: رژیم صهیونیستی حقوق بین الملل را نقض می کند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه را "خطرناک" خواند و تصریح کرد، اسرائیل حقوق بین الملل را نقض می کند.

به گزارش ایرنا، "محمد جواد ظریف" در گفت و گو با روزنامه آلمانی "زوددویچه سایتونگ" Süddeutsche Zeitung به نقض حریم هوایی لبنان و سوریه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اقدامات اسرائیل در منطقه ناقض حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

وزیر خارجه ایران حملات رژیم صهونیستی به سوریه را «ماجراجویی» خواند و اظهار داشت، رژیم صهیونیستی دست به ماجراجویی می زند و ماجراجویی همیشه خطرناک است.

"ظریف" به حضور مستشاری ایران در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: مستشاران ایرانی به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

اسرائیل همواره برای حمایت و پشتیبانی از تروریست ها، مواضع ارتش و زیرساخت های سوریه را هدف قرار می دهد.

رژیم صهیونیستی بیشتر این حملات را از خاک لبنان انجام می دهد.

مقامات لبنان تاکنون بارها به نقض حریم هوایی کشورشان از سوی رژیم صهیونیستی معترض شده‌اند اما اسرائیل در سایه حمایت‌های آمریکا به تجاوزاتش ادامه می دهد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش  سوریه اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد.

کلیدواژه