حوت 04, 1397 09:04 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: تایید پایبندی ایران به برجام برای چهاردهمین بار

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین بار، پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تائید کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس؛ «کاظم غریب آبادی» روز جمعه همزمان با انتشار چهاردهمین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام افزود: در این گزارش، همانند سیزده گزارش قبلی تصریح شده که از روز اجرای برجام(ژانویه 2016)، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

غریب آبادی تصریح کرد: با وجود تلاشهای فراوان برخی بدخواهان و دشمنان ایران برای منحرف کردن توجه آژانس بین المللی انرژی اتمی و جامعه بین المللی، همکاری بین ایران و آژانس در مسیری سازنده قرار دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین همچنین بر لزوم تداوم بی طرفی و حرفه ای گری آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای ماموریت خود تاکید و از اعمال فشار برخی بر آژانس با مقاصد سیاسی، انتقاد کرد.

غریب آبادی با تأکید بر اینکه ایران رفتار مسئولانه‌ای را در قبال تعهدات خود در برجام داشته است گفت: اعضای باقیمانده در برجام باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین کنند.

کلیدواژه