ظریف: امروزه غرب تصمیم‌گیر اصلی نیست
(last modified 1397-12-05T13:13:48+00:00 )
حوت 05, 1397 17:43 Asia/Kabul
  • ظریف: امروزه غرب تصمیم‌گیر اصلی نیست

وزیر امور خارجه ایران گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکا نگران از بین رفتن اجماع جهانی علیه ایران بودند ولی اکنون غرب تصمیم‌گیر اصلی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در همایش «چندجانبه گرایی در سیاست خارجی ایران، ظرفیت‌ها و راهبردها» در تهران، با اشاره به سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا افزود: وقتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید، این کشور هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده و چیزی به دست نیاورده این خود تأییدی بر این موضوع است که در دنیای کنونی سلطه طلبی ناممکن است.

ظریف با بیان اینکه آمریکا آن چه را در برجام از دست داد یک شکست راهبردی بود، خاطر نشان کرد: نگرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکا این بود که این فضای اجماع جهانی نابود شده بود، چهار بار در شورای امنیت تلاش کردند که این را بازسازی کنند، شکست خوردند، به لهستان رفتند و آنجا هم  شکست خوردند.

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر لزوم توجه لازم به دیپلماسی در کنار امکانات و قدرت نظامی گفت: این دو لازم و ملزوم هم هستند و ایران با استفاده همزمان توانست اهداف خود را به خوبی پیش ببرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سیاست استقلال‌طلبی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: منظور از استقلال این است که برای ادامه حیات و زندگی خود در کنار تعاملات بین المللی باید به داخل متکی بود.

کلیدواژه