حوت 06, 1397 18:25 Asia/Kabul
  • تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی پیامبر مکرم اسلام (ص)

حضرت محمد (ص) در بیستم جمادی الثانی سال هشتم قبل از هجرت به دنیا آمد.

این بانوی گرامی از کودکی در خانه وحی، تحت تربیت و راهنمایی های پدرش، پیامبر گرامی اسلام (ص) قرار گرفت و به عالی ترین مراتب کمال و علم و فضیلت دست یافت.

حضرت فاطمه (س) نقش مهمی در کاستن از دردها و رنج هایی داشت که پیامبر اکرم (ص ) از جانب مشرکان متحمل می شد.

حضرت فاطمه (س) در سال دوم هجرت، طی مراسمی ساده به ازدواج حضرت علی (ع) که خود مظهر حق و عدالت و تقوا بود، درآمد.

دختر محبوب حضرت محمد (ص) در کانون گرم و با صفای خانه علی (ع)، به بهترین وجه به انجام وظایف همسری و مادری پرداخت و انسان های بزرگ و وارسته ای چون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را در دامان خود پرورش داد.

درعین حال، حضرت فاطمه از انجام وظایف اجتماعی خود در دفاع ازحریم حق باز نماند تا آنکه اندکی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در سال یازدهم هجرت، وی نیز در حالی که از انحراف جامعه از مسیر صحیح اسلام رنجور و نگران بود، به دیدار حق شتافت. از آنجا که حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد، الگوی زنان جهان به شمار می رود، روز تولد ایشان در ایران به عنوان روز زن نامگذاری شده است و در این روز از مقام زنان، به ویژه مادران، تجلیل می شود.

ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه (س)، گزیده ای از خطبه آن حضرت را در مسجد پیامبر نقل می کنیم که فرمود: «خداوند، ایمان را وسیله تطهیر شما از شرک قرار داد و نماز را وسیله پاک کردن شما از تکبر / و اطاعت از ما را نظام دین (موجب پابرجایی دین) / و پیشوایی ما را مانع پراکندگی / و دوستی ما را مایه عزت اسلام قرار داد.»

کلیدواژه