حوت 07, 1397 09:19 Asia/Kabul
  •  روحانی: روابط تهران - دمشق بر مبنای برادری و وحدت استوار است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوریه خواهد بود- گفت: روابط تهران - دمشق بر مبنای برادری و وحدت استوار است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در دیدار "بشار اسد" رییس جمهوری عربی سوریه در تهران- پیروزی های ملت - دولت و ارتش سوریه برابر تروریستها را مهم و ارزشمند دانست و گفت: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم همواره در کنار سوریه ایستاده و از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکرده است. 

روحانی با اشاره به اینکه ایران آماده مشارکت در روند بازسازی سوریه است - افزود: تهران در روند ثبات - بازگشت آوارگان و فرآیند سیاسی داخلی نیز در کنار دمشق خواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بهبود اوضاع امنیتی در بیشتر مناطق سوریه- گفت: در اجلاس اخیر سوچی (روسیه) سران ایران - روسیه و ترکیه بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید و هرگونه ادامه حضور نیروهای خارجی و آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه را محکوم کردند.

"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت های برادرانه رهبری - دولت و ملت ایران در مسیر مبارزه با تروریست ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند- گفت : من برای ابراز این قدردانی به تهران سفر کرده ام.

رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد: امروز سوریه از ثبات و امنیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.  بشار اسد تاکید کرد: از رویکرد جمهوری اسلامی ایران و همکاری های چند جانبه از جمله روند آستانه و نشست اخیر سوچی در راستای تثبیت امنیت و آرامش در سوریه حمایت می کنیم.

بشار اسد با اشاره به اینکه ایران و سوریه از طریق وزرای خارجه و نمایندگان ویژه خود- همکاری تنگاتنگی در سطح منطقه و سازمان ملل متحد دارند- اظهار داشت : روند سیاسی در سوریه باید به سمتی برود که علاوه بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال - تنها اراده ملت سوریه حاکم باشد.

کلیدواژه