حوت 08, 1397 16:10 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران و ارمنستان اراده کافی برای توسعه روابط همه جانبه دارند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران و ایروان را رو به توسعه خواند و تاکید کرد: دو دولت برای توسعه روابط همه جانبه، اراده و انگیزه کافی دارند.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در پایان نشست هیات های عالیرتبه ایران و ارمنستان و امضای اسناد همکاری در تهران، با قدردانی از مواضع ایروان در قبال تحریم ضد ایرانی آمریکا گفت: روابط بسیار خوبی بین دو کشور در مسایل سیاسی، فرهنگی، گردشگری، علمی و دانشگاهی وجود دارد و تهران از توسعه روابط در این زمینه ها استقبال می کند.

روحانی با بیان اینکه ایران و ارمنستان در زمینه اقتصادی ظرفیت های بسیار زیادی برای همکاری دارند افزود: مهم ترین موضوع در همکاری اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق و تهاتر این دو است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین آمادگی ایران را برای افزایش صادرات گاز به ارمنستان و همچنین همکاری برای صادرات گاز ایران از طریق ارمنستان به گرجستان اعلام کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در پایان نشست هیات های عالیرتبه ایران و ارمنستان و امضای اسناد همکاری، با اشاره به اینکه چشم انداز نوینی برای همکاری تجاری و اقتصادی و افزایش حجم مبادلات کالا و رفت و آمد مردم و فعالیت کار آفرینان دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید جامعه کارآفرینان را برای استفاده از این امکانات ترغیب کرد.

پاشینیان با بیان اینکه ارمنستان مصمم به توسعه همکاری با ایران است گفت: ارمنستان آمادگی دارد در مسیر ترانزیت گاز ایران به گرجستان نقش ایفا کند.

با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و‌ نخست وزیر ارمنستان، امروز(چهارشنبه) ۲ سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین مقام های دو کشور در تهران به امضا رسید.

 

کلیدواژه