حوت 11, 1397 13:04 Asia/Kabul
  • استقبال پاکستان از پیشنهاد ایران برای تنش زدایی بین هند و پاکستان

سخنگوی ارتش پاکستان از پیشنهاد اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آمادگی تهران برای کمک به حل مسالمت آمیز مسائل و تنش بین اسلام آباد و دهلی نو استقبال کرد.

سرلشکر 'آصف غفور' در پاسخ به پرسشی  مبنی بر اینکه 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با همتای پاکستانی ضمن ابراز نگرانی از تنش های اخیر، از آمادگی تهران برای کمک به حل مسالمت آمیز مسائل میان پاکستان و هند خبرداد، گفت،اسلام آباد از پیشنهاد دوستان ایرانی خود کاملا حمایت و استقبال می کند.

سخنگوی ارتش پاکستان با ابراز قدردانی از مواضع دولت ایران در خصوص تحولات اخیر منطقه ای افزود، روابط دوستانه و برادرانه اسلام آباد با جمهوری اسلامی ایران هرگز قابل مقایسه با روابط پاکستان با هند نیست.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از درگیری های به وجود آمده اخیر بین هند و پاکستان دو کشور را به خویشتنداری دعوت کرد.

حمله 14فوریه 2019 گروه تروریستی موسوم به 'جیش محمد' به نیروهای هندی در پلوامه کشمیر و کشته شدن 44 تن ازآنها، به تنشی دنباله دار بین دو کشور هند و پاکستان تبدیل شد.به دنبال این حمله درگیری محدود زمینی و هوایی دو کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته از سرگرفته شد که هم اکنون فروکش کرده است.

کلیدواژه