قاسمی: برخی کشورها به طرح ادعاهای واهی عادت کرده اند
(last modified 1397-12-11T14:05:29+00:00 )
حوت 11, 1397 18:35 Asia/Kabul
  •  قاسمی: برخی کشورها به طرح ادعاهای واهی عادت کرده اند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تکرار ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه امارات متحده عربی گفت: برخی کشورها برای سرپوش گذاشتن بر سیاست های خسارت بار خود، به طرح ادعاهای واهی عادت کرده اند.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  روز شنبه با ابراز تاسف از اظهارات «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در افتتاحیه نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت:ادعاهای مطرح شده توسط این مقام اماراتی علیه ایران ادعاهایی کذب و نادرست و تکراری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: فلسفه شکل گیری و تکامل سازمان همکاری اسلامی ایجاد وحدت و همگرایی بین کشورهای عضو بوده است و سوء استفاده از نشست های این سازمان و طرح مسائل اختلاف برانگیز و کذب علیه دیگر اعضا، اقدامی نادرست و برخلاف اهداف و فلسفه این سازمان است و در تعاملات و اعتماد اعضا ، آسیب جدی وارد می کند.

قاسمی تاکید کرد: حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر موضوعی است که به هیچ وجه تردیدی در آن نیست و طرح این گونه ادعاها تغییر و تاثیری در وضعیت حقوقی این جزایر و تعلق آنها به جمهوری اسلامی ایران ایجاد نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  با بیان این که طرح ادعاهایی مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی دیگر کشورها نیز از آن جمله ادعاهای بی پایه و اساس است ، به این مقام اماراتی توصیه کرد: به وضعیت یمن و فاجعه انسانی این کشور که با تجاوز نظامی امارات و چند کشور دیگر ایجاد شده است نگاه کند و معنا و مفهوم واقعی دخالت کشور متبوعش در امور دیگر کشورهای اسلامی و آثار زیانبار انسانی و مادی تجاوز به یمن را ببیند.

 

کلیدواژه