شمخانی: قدرت آمریکا رو به افول است
(last modified 1397-12-12T07:15:04+00:00 )
حوت 12, 1397 11:45 Asia/Kabul
  •  شمخانی: قدرت آمریکا رو به افول است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت ، قدرت آمریکا در جهان رو به افول است.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در تهران،افزود: هرچند آمریکا، غرب و کشورهای مرتجع منطقه عناصر تروریست و مزدور را به خدمت گرفتند تا ریشه مقاومت اسلامی را بخشکانند اما جوانان مقاومت، ارتش سوریه، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و مدافعان حرم نشان دادند که غرب محور عالم نیست و مجسمه کاغذی که از قدرت آمریکا ساخته شده  به سادگی قابل فروپاشی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به شکست جریان تروریست تکفیری در منطقه اشاره کرد و گفت:مهم ترین و پیچیده ترین تهدید جهان اسلام نیز که حاکم کردن تروریست های تکفیری بر سرزمین های اسلامی بود با جانفشانی جوانان تربیت یافته در فرهنگ مقاومت شکست خورده است.
شمخانی افزود: امروز به رغم هزینه های هنگفتی که برای ایجاد امنیت در سرزمین های اشغالی می شود، راهبردهای آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه برای تامین امنیت مرزهای اسرائیل به بن بست رسیده است و رژیم اشغالگرقدس در مرزهای خودش و حتی داخل مرزهایش احساس تهدید بیشتری می کند.
دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران ناکامی های دولت آمریکا در ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در کنار توسعه اختلافات درونی مابین کشورهای عربی منطقه و شکست اجلاس ورشو برای ائتلاف سازی ضد ایران خارج از سازمان ملل متحد و دهها موضوع مشابه دیگر را از مجموعه واقعیتهایی ذکر کرد که نشان می دهد که مسیری به غیر از ناکامی و شکست در انتظار آمریکا و هم پیمانانش قرار ندارد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: انتقام از مسببان حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان  در دستور کار است.

چهارشنبه‌ 24 دلو یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در این حمله 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شهید و 13 نفر زخمی شدند.

 گروهک تروریستی موسوم به "جیش الظلم" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در حاشیه دومین همایش ملی "تاریخ شفاهی ایران"در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره نتیجه جلسات شورای عالی امنیت ملی برای انتقام از مسببان حادثه تروریستی جاده خاش زاهدان گفت: دولت پاکستان متعهد است که امنیت مرزهای خودش را در جلوگیری از ورود ضدانقلاب تضمین کند.

شمخانی درباره حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز گفت: حضور ایران در سوریه مبتنی بر درخواست دولت این کشور است.دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در محور ثبات‌سازی به دعوت دولت سوریه و در جهت کمک به مردم سوریه به این کشور رفته و آنجا مستقر است و تا زمانی‌که دولت سوریه بخواهد این حضور ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره توان موشکی ایران هم گفت: تهران در ارتباط با بُرد، قدرت تخریب، دقت و آماده‌سازی سریع که ۴ محور توانمندسازی موشکی است با هیچ کس مشاوره نمی‌کند و از هیچ کشوری نیز اجازه نمی‌گیرد.

کلیدواژه