قاسمی: اولویت نخست سیاست خارجی ایران، همسایگان هستند
(last modified 1397-12-12T13:58:12+00:00 )
حوت 12, 1397 18:28 Asia/Kabul
  • قاسمی: اولویت نخست سیاست خارجی ایران، همسایگان هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی جمهوری آذربایجان، ارمنستان و دیگر همسایگان خود را توسعه همه جانبه تمامی این منطقه حساس از جهان می داند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  درباره سفر اخیر نخست وزیر ارمنستان به تهران افزود: همانگونه که بارها گفته ایم، موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمامی همسایگان سیاستی روشن، شفاف و مشخص است و اولویت نخست سیاست خارجی ایران همسایگان هستند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: ما علاقه مندیم با همسایگان خود از روابطی مستحکم، براساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی و همزمان تلاش برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات برخوردار باشیم. از نظر ما، روابط ایران با هر کشور دیگری از کشورهای همسایه، بی تردید علیه منافع کشور دیگر چه در میان همسایگان و چه دیگر کشورهای جهان نخواهد بود.

قاسمی اضافه کرد: سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران در چارچوب روابط و نگاه حاکم بر سیاست خارجی ایران درباره تمامی کشورهای همسایه شمالی ایران ارزیابی می شود.

وی افزود: روابط ایران و جمهوری آذربایجان نیز بعنوان دو کشور همسایه که از سنن، آداب، فرهنگ و مذهب مشترکی برخوردارند همواره از دوران پس از استقلال روابطی رو به رشد و با رویکرد توسعه بوده و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در تمامی حوزه های مورد توجه مقامات دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: سیاست ایران نسبت به مناقشه قره باغ کماکان سیاستی روشن و شفاف است و تغییری نکرده است.

کلیدواژه