ظریف: ساخت موشک تنها نمونه ای از پیشرفت های ایران است
(last modified 1397-12-13T13:44:37+00:00 )
حوت 13, 1397 18:14 Asia/Kabul
  • ظریف: ساخت موشک تنها نمونه ای از پیشرفت های ایران است

وزیر امور خارجه ایران، ساخت موشک را تنها یک نمونه از پیشرفت های جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ایران در هیچ زمینه ای به دیگران وابسته نیست.

به گزارش ایرنا؛ «محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در نشست بررسی تحولات منطقه ای و تاثیر آن بر امنیت ایران در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ایران (دافوس) افزود: ایران زمانی که برای دفاع از حریم کشور نیاز به موشک داشت هیچ کشوری به جمهوری اسلامی موشک نداد اما امروز ایران بدون اتکا به بیگانگان موشک می سازد.

ظریف با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بارها کشورهای منطقه را تحقیر و امنیت آنها را به دلیل وجود آمریکا عنوان کرده است گفت: ایران بدون وابستگی به دیگران و با تکیه بر توان داخلی، امنیت مثال زدنی را در منطقه به وجود آورده است.

وزیر امور خارجه ایران، اقتدار کشور را مدیون مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که با وجود مشکلات، ملت ایران همچنان پای انقلاب و دستاوردهای آن ایستاده اند.

ظریف با بیان اینکه سلطه گری در جهان به پایان رسیده است تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا با وجود هزینه هفت تریلیون دلاری در منطقه، به صورت مخفیانه به عراق سفر می کند که این اقدام، نشانگر، پایان سلطه آمریکا بر جهان است.