ظریف: ایران در برجام، منتظر اروپایی‌ها نخواهد ماند
(last modified 1397-12-14T04:59:02+00:00 )
حوت 14, 1397 09:29 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران در برجام، منتظر اروپایی‌ها نخواهد ماند

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رفتار اروپایی ها در قبال برجام گفت: ایران در برجام، منتظر اروپایی‌ها نخواهد ماند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اروپایی ها باید وظایف خود را در برجام انجام دهند.

ظریف همچنین درباره حضور سرکرده گروهک تروریستی منافقین در یکی از کمیسیون‌های پارلمان فرانسه اظهار کرد: ایران همواره به اروپایی‌ها و فرانسوی‌ها درباره حضور تروریست‌ها در این کشور اعتراض کرده است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه بسیاری از مقامات آمریکایی جزو حقوق بگیران گروهک تروریستی منافقین بوده اند تصریح کرد: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهارنامه مالیاتی اش اعلام کرده که از این گروهک تروریستی پول گرفته است.

ظریف درباره اقدام هلند در فراخواندن سفیرش از تهران نیز گفت: ایران دو نفر از دیپلمات‌های هلند را در واکنش به اخراج غیرقانونی دیپلمات های جمهوری اسلامی اخراج کرد، لذا هلند سفیر خود در تهران را برای مشورت فراخوانده است.

وزیر امورخارجه ایران همچنین با اشاره به تحولات ونزوئلا اظهار کرد: آمریکایی ها همواره در امور ونزوئلا دخالت می کنند و از ابتدای گسترش این دخالت ها، ایران اعلام کرد که باید با این روند برخورد و از این حرکت واشنگتن ممانعت شود.

ظریف افزود: تعدادی از کشورها از جمله روسیه همواره در این زمینه با ایران همراه بوده اند لذا مذاکرات و هم افزایی ایران و روسیه برای جلوگیری از مداخلات آمریکا در ونزوئلا ادامه خواهد داشت.

 

کلیدواژه