لاریجانی: روابط ایران و عراق بسیار صمیمانه است
(last modified 1397-12-15T11:47:33+00:00 )
حوت 15, 1397 16:17 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: روابط ایران و عراق بسیار صمیمانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، روابط تهران و بغداد را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار صمیمانه عنوان کرد.

«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق در تهران، با بیان اینکه عراق در شرایط فعلی از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار است گفت: برقراری امنیت در عراق نشان داد که ملت این کشور رشید هستند و از ارتشی قوی برخوردارند.

لاریجانی افزود: الحشد الشعبی توانست با قدرت در مبارزه با فتنه جریان های تروریستی حضور یابد و غائله را ختم کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین بر ارتقای مناسبات، گسترش همکاری‌ اقتصادی، روابط پارلمانی و امینتی بین ایران و عراق تاکید کرد.

‏«محمد الحلبوسی» رییس مجلس عراق ‏ نیز در این نشست خبری مشترک، گسترش روابط تهران و  بغداد را ضروری دانست و گفت: عراق اجازه نمی دهد از اراضی این کشور برای هر نوع هجوم و حمله به هیچ یک از کشورهای همسایه استفاده شود.

الحلبوسی با قدردانی از کمک های ایران به عراق در جنگ علیه تروریست ها افزود:  نیروهایی که در عراق حضور دارند، با درخواست و دعوت دولت بغداد برای مبارزه با گروه های تروریستی به این کشور آمده اند.

رییس مجلس عراق با بیان اینکه همکاری عراق و ایران بیش از پیش گسترش خواهد یافت اظهار کرد: نقاط مشترک دینی و جغرافیایی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت ها می توان روابط را گسترش داد.

 

کلیدواژه