مقام سازمان ملل: ایران از طلایه داران حقوق بشر در منطقه غرب آسیا است
(last modified 1397-12-15T12:30:29+00:00 )
حوت 15, 1397 17:00 Asia/Kabul
  •  مقام سازمان ملل: ایران از طلایه داران حقوق بشر در منطقه غرب آسیا است

معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ایران را یکی از طلایه داران و پیشروان حقوق بشر در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: زنان ایرانی با فعالیت در عرصه های مختلف نقش پیشرو و رهبر را ایفا می کنند.

به گزارش ایرنا؛ «کیت گیلمور» معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در دیدار «فریده اولادقباد» رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران و دیگر اعضای این فراکسیون در تهران، با بیان اینکه مسائل حقوق بشری نباید سیاسی شود افزود: درک سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران تعمیق یافته است.

گیلمور همچنین اسلام هراسی، تبعیض مبتنی بر نژادپرستی و اقدامات یک جانبه گرایانه را محکوم کرد.

«فریده اولاد قباد» رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت موضوعات حقوق بشری در جهان اظهار کرد: رویکرد ایران، نگاهی ویژه به زنان و حفظ کرامت انسانی آنها است.

اولادقباد به تبلیغات مغرضانه رسانه های بیگانه در مورد وضعیت زنان و اقلیت های دینی در ایران نیز اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی حضور موثر داشته اند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به بحران های یمن و میانمار تصریح کرد: زنان و کودکان، قربانیان جنگ افروزی در یمن و میانمار هستند لذا باید به وضعیت آنان رسیدگی شود.

 

کلیدواژه