حوت 15, 1397 18:38 Asia/Kabul

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: آمریکا تمام ظرفیت های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را برای مدیریت تروریسم و استفاده ابزاری از آن به خدمت می گیرد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شمخانی» روز چهارشنبه  در دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق در تهران، حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را تهدیدی بلند مدت برای حکومت های مردم سالار دانست.

شمخانی، سفر آتی رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق را فرصتی تاریخی برای تصمیم گیری نهایی در پرونده های مرزی، حقوقی و اقتصادی بین دوکشور عنوان کرد و افزود: با تلاش های مشترک انجام شده طی سال های اخیر، مجموعه سازوکارها و زیرساخت های لازم برای ایجاد جهش در همکاری اقتصادی بین تهران و بغداد فراهم شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با تمجید از مواضع رئیس مجلس عراق در حمایت از آرمان فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: طرح های انحرافی برای فراموشی آرمان آزادی سرزمین فلسطین محقق نخواهد شد.

«محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار، نقش ایران در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه را مهم ارزیابی کرد و گفت: شکست جریان تروریسم تکفیری بدون حضور و ایفای نقش فعال ایران ممکن نبود.

الحلبوسی با تقبیح استفاده از اهرم تحریم یکجانبه گرایی علیه کشورها تاکید کرد: بغداد به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد که از خاک عراق برای اقدام علیه کشوری دیگر استفاده کند.

 

کلیدواژه