حوت 18, 1397 15:56 Asia/Kabul
  • روحانی: بندر چابهار نماد همکاری گسترده تهران – دهلی نو است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، بندر چابهار را نماد همکاری گسترده تهران – دهلی نو عنوان کرد و گفت: ایران از توسعه و تعمیق روابط با هند در حوزه های مورد علاقه استقبال می کند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه «گدام دارمندرا» سفیر جدید هند در تهران، زمینه های همکاری دو کشور را بسیار گسترده برشمرد و افزود: تسریع در اجرای توافقات در حوزه مشارکت در طرحهای انرژی و تدوین و نهایی کردن توافقنامه بلند مدت تهران – دهلی نو، گامی ارزنده در مسیر تعمیق روابط مشترک است.

روحانی ادامه همکاری همه کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم را ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد: دهلی نو و اسلام آباد به عنوان دو همسایه مهم منطقه ای همواره در مسیر صلح و برقراری روابط دوستانه گام بردارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین آمادگی تهران را برای گسترش همکاری با دهلی نو در مبارزه با تروریسم و ایجاد و تقویت امنیت در منطقه اعلام کرد.

گدام  دارمندرا سفیر جدید هند در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دهلی نو خواهان توسعه بیش از پیش روابط با تهران در همه حوزه های مورد علاقه است.

دارمندرا با تاکید بر اینکه همکاری ایران و هند در چابهار با شتاب ادامه دارد گفت: پیشبرد طرحها پیشرفت خوبی داشته اند و بکارگیری پول ملی در تبادلات تجاری، این روند همکاری را بیش از پیش تقویت کرده است.

سفیر جدید هند در ایران همچنین خواهان تقویت همکاری مشترک دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم شد.

 

کلیدواژه