حوت 19, 1397 13:07 Asia/Kabul
  • واکنش ستاد حقوق بشر ایران به حمایت انگلیس از جاسوسی زندانی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران گفت: اعطای حمایت دیپلماتیک انگلیس به جاسوسی زندانی در ایران هیچ اثر حقوقی ندارد.

«جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا، پنجشنبه شب(هفتم مارس) اعلام کرد، لندن به «نازنین زاغری» محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران مصونیت دیپلماتیک داده است.
نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی که با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته، به دلیل جرائم امنیتی در ایران محاکمه و به حبس محکوم‌ شده است.
«محمدجواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران شامگاه شنبه در گفت وگو با شبکه سوم تلویزیون ایران افزود: اعطای مصونیت دیپلماتیک طبق مقرراتی است که در گذشته در قالب کنوانسیون های بین المللی تصویب شده و این طور نیست که بتوان یکباره به هرکسی مصونیت دیپلماتیک داد.
لاریجانی همچنین با محکوم کردن اقدام دولت انگلیس در قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی گفت: دولتهای انگلیس، فرانسه و آمریکا که از بزرگترین حامیان تولید، تقویت، تسلیح و هدایت تروریسم هستند، هر کسی را که دوست ندارند در لیست گروه‌های تروریستی قرار می دهند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران تصریح کرد: حزب الله از محبوبترین نیروهای سیاسی داخل لبنان است که در کابینه و مجلس این کشور حضور دارد.

کلیدواژه