حوت 21, 1397 13:31 Asia/Kabul
  •  روحانی :در نابودی تروریست های منطقه ، قدرتهای غربی هیچ نقشی نداشتند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:همگان می دانند در نابودی تروریست ها در منطقه، قدرت های غربی هیچ نقشی نداشتند و فقط با هواپیماها و بالگردهای خودشان عملیات نمایشی انجام دادند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در جمع نخبگان عراقی در بغداد با برشمردن اهداف قدرت های سلطه‌گر از کشاندن تروریست‌ها و داعش به منطقه، افزود:ایجاد شکاف و تفرقه میان کشورها و ملت‌های منطقه، ایجاد اختلافات عمیق میان قبایل و مذاهب، توجیه حضور نامشروع خود در منطقه، تخریب عراق و سوریه و برخی کشورهای منطقه ، معرفی خودشان به عنوان منجی و در نهایت ارائه چهره‌ای خشن از اسلام از جمله اهداف قدرت های سلطه گر بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران  با ابراز خرسندی از اینکه در همه شرایط پیچیده و سخت منطقه، ملت‌های ایران و عراق پیوسته در کنار هم بوده‌اند، افزود: در جریان مبارزه با داعش، جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم عراق بود.
روحانی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ عراق و سوریه و مردم هوشیار منطقه، تمام توطئه های قدرت های استکباری را خنثی کردند، تصریح کرد: مسلمانان منطقه توانستند به دنیا بگویند که تروریست ها مسلمان نیستند و بر خلاف تبلیغات اسلام ستیزانه، اسلام دین عدالت، رحمت و همزیستی مسالمت آمیز با همه اقوام و ادیان است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه ملت های مسلمان و متعهد منطقه جنگ با تروریسم را تا از بین بردن فتنه ادامه خواهند داد، گفت: منطقه نیازمند یک وحدت و اتحاد بزرگ برای ایجاد قدرت بزرگ منطقه ای است تا وقتی ابرقدرتها راجع به این منطقه فکر می کنند در سطر اول ذهن‌شان نفت و غارت منطقه نباشد.

رئیس قوه مجریه ایران همچنین روابط دو دولت و ملت ایران و عراق را بسیار ممتاز و مثال زدنی در منطقه و جهان دانست و گفت: اینکه میلیون ها عراقی و ایرانی طی سال به کشور یکدیگر رفت و آمد می کنند نشان علائق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت بزرگ ایران و عراق است.

کلیدواژه