میزان 06, 1395 14:33 Asia/Kabul
  • «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
    «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: تنها مسیر پایان دادن به بحران جاری در سوریه تداوم مذاکرات سوری – سوری است.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز (سه شنبه) در دیدار خانم «هدیه خلف عباس» رئیس مجلس نمایندگان سوریه و هیات همراه با انتقاد از حمایت های آشکار سیاسی و نظامی آمریکا از گروه های مختلف تروریستی تاکید کرد: اراده محکم ملت سوریه آینده این کشور را که پیروزی و بازگشت به روزهای پرشکوه است، تعیین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا؛ شمخانی با اشاره به دستاوردهای گسترده و پیروزی های سوریه که حاصل همراهی دولت و ملت این کشور در ایستادگی در برابر تروریست ها و حامیان آنها است،تصریح کرد:آینده حلب و دیگر میادین سوریه صرفاً در عرصه رویارویی پرقدرت با تکفیری ها مشخص خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران افزود: دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با محور مقاومت به حدی است که حتی امنیت ملی خود و امنیت بین المللی را نیز نادیده می گیرند و متاسفانه بعد از حملات متعدد تروریستی به اروپا، تجدیدنظر و اراده جدی در نحوه مقابله با تروریسم از سوی این دولت ها اتفاق نیافتاد.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه نیز با قدردانی از کمک های انسان دوستانه و مستشاری جمهوری اسلامی ایران به سوریه برای مقابله با تروریسم و دفاع از شهرها و روستاهای در معرض تهدید تاکید کرد: اگر برخی کشورهای عربی نیز مانند ایران با رویکردی صادقانه سعی در حل بحران داشتند، وضعیت بحرانی امروز در کشورهای منطقه بوجود نمی آمد.

 

کلیدواژه