تحقق شکست عملی تحریم های آمریکا ضد ایران
(last modified Thu, 14 Mar 2019 07:30:30 GMT )
حوت 23, 1397 12:00 Asia/Kabul
  • تحقق شکست عملی تحریم های آمریکا ضد ایران

رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: شکست سیاست تحریم آمریکا ضد ایران در عمل در حال تحقق بوده و به تدریج آثار آن در تغییر ساختار تجاری ایران در حال ظهور است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری صداو سیما، «عبدالناصرهمتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران که به همراه «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی به عراق سفر کرده بود، در بازگشت به تهران تاکید کرد: با روندی که در روابط اقتصادی و تجاری میان ایران با عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و افغانستان صورت گرفته، تحولی بزرگ در ترکیب کالاها، خدمات صادراتی و مقاصد تجاری ایران انجام گرفته است.
رئیس کل بانک مرکزی ایران تصریح کرد: حذف دلار در مبادلات منطقه‌ای و جهانی ایران با دیگر کشورها، یکی از نتایج مهم راهبرد جدید تجاری ایران است.
همتی همچنین گفت: تکمیل این راهبرد ایجاد تعادل در تراز تجاری ایران با کشورهای همسایه است که تا حدود زیادی وابستگی وارداتی مستقیم ایران را به دیگر کشورها کاهش می دهد و بخش مهمی از صادرات آن کشورها به ایران از طریق صادرات مجدد آن کشورها قابل تأمین است.
رئیس جمهوری آمریکا، مه 2018 به طور یکجانبه خروج کشورش را از برجام اعلام کرد و طی دو مرحله تحریم‌های هسته‌ای را ضد ایران بازگرداند.
آمریکا دیگر کشورها را برای همراهی با تحریم ها ضد ایران تحت فشار گذاشته است. این تحریم ها با مخالفت های جهانی روبروست.

کلیدواژه