حوت 23, 1397 17:43 Asia/Kabul
  • درخواست پاکستان برای احیای خطوط ریلی اسلام آباد-تهران-استانبول

وزیر راه آهن پاکستان گفت،این کشور ایفای نقش سازمان همکاری اقتصادی (اکو ECO) برای راه اندازی مجدد شبکه ریلی منطقه ای میان اسلام آباد-تهران-استانبول و دیگر کشورهای آسیانه میانه را خواستار است.

به گزارش ایرنا، «شیخ رشید احمد» روز پنجشنبه در دیدار «هادی سلیمانپور» دبیرکل ایرانی اکو در اسلام آباد افزود، دولت پاکستان درپی گسترش همکاری های ریلی با ایران و ترکیه است و برای نوسازی پروژه های خط آهن خود سرمایه گذاری شرکت های خارجی را در اولویت قرار می دهد.

وزیر راه آهن پاکستان همچنین دبیرکل اکو را  از طرح های ریلی در پاکستان از جمله نوسازی خط آهن کویته-تفتان مطلع کرد.

دبیرکل ایرانی سازمان اکو نیز در این دیدار اطمینان داد، اکو، از اقدامات پاکستان در مسیر احیای ارتباطات ریلی در منطقه حمایت می کند.

«هادی سلیمانپور» دبیرکل اکو که برای انجام سفر چهار روزه دراسلام آباد بسر می برد با نخست وزیر، رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از وزرای دولت پاکستان دیدار و گفتگو کرده است.

سازمان همکاری اقتصادی «اکو» ؛ سازمانی منطقه‌ای است که در سال 1985 از سوی ایران، پاکستان و ترکیه با هدف پیشبرد همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.

ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان، 10 کشور عضو اکو هستند.

کلیدواژه