حوت 24, 1397 09:04 Asia/Kabul
  • گشایش نمایشگاه

نمایشگاه آثار باستانی ایران با عنوان "ایران،مهد تمدن" با حضور "حسن قشقاوی" سفیر ایران در اسپانیا، "جبرئیل نوکنده" رئیس موزه ملی ایران و جمعی از مقام های محلی ایالت "والنسیا" روز پنجشنبه در موزه باستانشناسی "الیکانته Alicante اسپانیا گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که با حمایت موزه ملی و سفارت ایران در مادرید به مدت 5 ماه برگزار می شود- علاوه بر نمایش آثار تاریخی،مجموعه ای از برنامه های فرهنگی،علمی و هنری نیز در کنار آن اجرا خواهد شد.

قشقاوی برگزاری این نمایشگاه را مهم ترین رویداد فرهنگی در تاریخ 400 ساله روابط ایران و اسپانا عنوان کرد و ادامه داد: توسعه و ارتقا همکاری های فرهنگی نقش مهمی در افزایش شناخت متقابل میان ملت ها و نزدیکی بیشتر آنها نسبت به یکدیگر خواهد داشت.

نوکنده رئیس موزه ملی ایران نیز به تلاش های صورت گرفته جهت برگزاری نمایشگاه تمدن ایران در اسپانیا اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه دهها اثر تاریخی ایران از دوران ماقبل تاریخ تا دوره اسلامی به نمایش در آمده است.

"سزار آئوگوستو آسنسیو" معاون فرهنگی استاندار والنسیا نیز با ابراز خشنودی از برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی ایران در اسپانیا،بر اهمیت همکاری های فرهنگی میان ایران و اسپانیا و نقش آن در تقویت و توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

آسنسیو یادآورشد که در ماه سپتامبرنیز نمایشگاهی از آثار کشور اسپانیا در موزه ملی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

کلیدواژه