لاریجانی حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد
(last modified Sat, 16 Mar 2019 04:22:01 GMT )
حوت 25, 1397 08:52 Asia/Kabul
  • لاریجانی حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران جمعه شب در پیامی به "تروور مالارد" Trevor Mallard رئیس مجلس نمایندگان نیوزیلند، حمله تروریستی به دو مسجد در شهر "کرایست چرچ" Christchurch این کشور را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، "علی لاریجانی" در این پیام ضمن ابراز همدردی با ملت، دولت، مجلس نیوزیلند و خانواده‌های قربانیان این حملخ تروریستی، تصریح کرد، این جنایت بار دیگر لزوم هوشیاری و همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم را یادآوری کرده و تاکیدی بر این واقعیت است که جز با خشکاندن ریشه های فکری گروه های تروریستی، صلح و آرامش واقعی در هیچ منطقه ای از جهان حاصل نخواهد شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری که خود قربانی تروریسم بوده و هزینه های جانی و مالی زیادی در مبارزه با این پدیده شوم صرف نموده است، آمادگی همفکری و همکاری با همه کشورهای مستقل برای رسیدن به راه حل جامع در مبارزه با تروریسم را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در این پیام برای بازماندگان این جنایت هولناک صبرجمیل، برای جان باختگان مغفرت و  برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

تروریست های مسلح ظهر جمعه با ورود به دو مسجد "لینوود" Linwood و "النور" Al Noor در شهر "کرایست چرچ" Christchurch  نیوزیلند به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند. در این جنایت هولناک 49 نمازگزار کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند.

تاکنون بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی این جنایت وحشیانه را محکوم کرده اند.

کلیدواژه