حوت 28, 1397 15:48 Asia/Kabul
  • ورود سرلشکر باقری به مناطق عملیاتی سوریه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با ورود به عمق مناطق عملیاتی سوریه در "دیر الزور" Deir ez-Zor، "المیادین" Mayadin  و "البوکمال" Abu Kamal، با رزمندگان سوری و مستشاران ایرانی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر به شرق سوریه، نحوه عملیات ارتش و نیروهای مردمی این کشور را برای پاکسازی آخرین مناطق باقیمانده که با حمایت آمریکا و کشورهای مرتجع عرب، تحت اشغال داعش است، بررسی کرد.

سرلشکر باقری همچنین با ورود به نقطه مرزی عراق و سوریه و بازدید از این گذرگاه استراتژیک، بر روی خاک ریزی رفت که تنها 200 متر با نیروهای گروه تروریستی تکفیری داعش فاصله داشت.

به محض ورود سرلشکر باقری به شهر البوکمال، پهپادها و جنگنده های آمریکایی نیز بر فراز این منطقه به پرواز درآمدند، اما رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به بازدید و ارزیابی خود در عمق مناطق عملیاتی ادامه داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین از ساحل فرات المیادین و دیرالزور نیز بازدید و در هرمنطقه با فرماندهان و رزمندگان دیدار و گفت وگو کرد.

سرلشکر باقری در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر پاکسازی کامل خاک سوریه از وجود تروریستها گفت: بیگانگان باید از خاک سوریه خارج شوند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و حامیان آنها از جمله امارات برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد؛ به دنبال این بحران، سوریه از ایران خواست به دمشق در مبارزه با تروریست ها کمک کند.

ارتش سوریه با کمک های مستشاری ایران توانست پرونده گروه تروریستی داعش را ببندد.

کلیدواژه