نشست کارگروه تبادل بازداشت شدگان سوریه در مسکو
(last modified 1397-12-28T13:56:48+00:00 )
حوت 28, 1397 18:26 Asia/Kabul
  • نشست کارگروه تبادل بازداشت شدگان سوریه در مسکو

نشست کارگروه تبادل بازداشت شدگان سوریه در مسکو (پایتخت روسیه)  با حضور هیاتی از ایران؛برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این نشست، هفتمین جلسه کارگروه تبادل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و جستجوی مفقودین در چارچوب تصمیمات و توافقات سه کشور(ایران، روسیه، ترکیه) ضامن صلح آستانه و در راستای کمک به ثبات، صلح و فرآیند حل و فصل سیاسی سوریه است . 

سفارت ایران در روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: در این نشست علاوه بر هیات هایی از ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز حضور دارند.

حمید رضا دهقانی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه ایران، ریاست هیات ایرانی را در این دور از مذاکرات برعهده داشت. شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند جلسه بعدی در می 2019 در قزاقستان برگزار شود.

تاکنون 11 دور مذاکره صلح سوریه در چارچوب روند صلح آستانه (پایتخت قزاقستان) برگزار شده و در این مذاکرات تصمیمات مهمی برای حل بحران سوریه گرفته شده است.

ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه کشور ضامن صلح آستانه، سرپرستی این مذاکرات را برعهده دارند و نمایندگان دولت سوریه و گروه های معارض در گفت وگوها به توافق هایی دست یافته اند که تشکیل کارگروه های مبادله بازداشت شدگان و جستجوی مفقودین، بخشی از این توافق ها بوده است.

کلیدواژه