حوت 29, 1397 15:28 Asia/Kabul
  • آمریکا در حال انتقال تروریست‌ها به افغانستان و پاکستان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد: پس از شکست داعش، آمریکا در حال مذاکره و حمایت از تروریست‌ها در منطقه است.

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا، شکل‌دهی موج تازه‌ای از سَلَفی‌گری در منطقه را یکی از اهداف آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا اکنون در تلاش است تا از راه‌های مختلفی همچون دریا و آسمان تروریست‌ها را از عراق و سوریه به مرزهای پاکستان و افغانستان منتقل کند. 

"فلاحت‌پیشه" با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری موافقتنامه منطقه‌ای میان ایران، هند، روسیه و چین، افزود: اگر در مقابل تروریست‌ها، ائتلاف و اقدام عملی انجام نشود، امکان غافلگیری وجود دارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با اشاره به ارسال نامه این کمیسیون به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران در این نامه خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه درخصوص انتقال داعش به افغانستان شده است.

فلاحت‌پیشه افزود: با توجه به وظیفه ذاتی دبیر کل سازمان ملل متحد، انتظار می‌رود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه با تدابیری همچون تشکیل کمیته حقیقت یاب یا تعریف مأموریت ویژه در این رابطه روشنگری کرده و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهد.

 

کلیدواژه