حمل 02, 1398 09:19 Asia/Kabul
  • آیین عزاداری شب وفات حضرت زینب (س) در دمشق برگزار شد

همزمان با شب وفات اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب کبری (س)، آیین عزاداری در حرم مطهر ایشان با حضور انبوه زائران در دمشق سوریه برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) شمار زیادی از مشتاقان اهل بیت (ع) برای ابراز ارادت و وفاداری ، خود را به سوریه رسانده‌اند.

در همین حال؛ شب‌ِگذشته (پنجشنبه) مراسمی با حضور آیت‌الله «سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری» نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، «جواد ترک آبادی» سفیر ایران در این کشور و جمع زیادی از زائران ایرانی، پاکستانی، بحرینی و عراقی در محوطه حرم مطهر حضرت زینب (س) برگزار شد.

امروز (جمعه) 15 رجب سال 1440 هجری قمری برابر با 22 مارس 2019، سالروز وفات حضرت زینب (س) نوه پیامبر گرامی اسلام و فرزند حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع)، امام اول شیعیان جهان، است.

حضرت زینب(س) در کنار برادرشان حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان با جریان متحجر و منحرفی مبارزه می کردند که به اسم دفاع از اسلام، فاجعه‌ بزرگ کربلا را به وجود آوردند.

ایشان پس از شهادت برادر بزرگوارشان امام حسین (ع) و یاران با وفایش، به همراه دیگر خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به اسارت برده شدند؛ نهضت خونین امام حسین (ع) با افشاگری‌های حضرت زینب (س) در کوفه و شام ضد دستگاه حکومتی فاسد یزید، اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) را برای همیشه ماندگار کرد.

حضرت زینب(س) در سال 63 هجری قمری وفات کردند.

کلیدواژه