قاسمی: ترامپ، خاورمیانه را به سمت بحران‌های جدید سوق خواهد داد
(last modified 1398-01-02T12:12:30+00:00 )
حمل 02, 1398 16:42 Asia/Kabul
  • قاسمی: ترامپ، خاورمیانه را به سمت بحران‌های جدید سوق خواهد داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تصمیمات شخصی و خلق‌الساعه رئیس جمهوری آمریکا برای همه جهان خطرناک است و به ویژه منطقه حساس خاورمیانه را به سمت بحران‌های جدید سوق خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: اینک زمان آن فرا رسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه با محکوم کردن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید به سرعت به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود.

قاسمی تصریح کرد: جولان بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت، بخش اشغال شده سرزمین سوریه به شمار می رود و جز خاتمه اِشغال از سوی رژیم صهیونیستی هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: تصمیم مداخله‌جویانه رئیس جمهور آمریکا درباره جولان، نه تنها در ماهیت تعلق آن به خاک سوریه تغییری ایجاد نمی‌کند، بلکه به روشنی شکست سیاست‌های سازشکارانه و درستی راه مقاومت و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگرانه و توسعه‌طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به اثبات می‌رساند. 

قاسمی با هشدار درباره رفتارهای قلدرمآبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دقت تمامی تحولات آینده را رصد می‌کند و در همکاری و رایزنی با دولت سوریه و دیگر کشورها، سیاست‌های متناسب را اتخاذ خواهد کرد.

کلیدواژه