حمل 03, 1398 08:02 Asia/Kabul
  • چهار مرزبان آزاد شده ایرانی وارد تهران شدند

4 تن دیگر از مرزبانان ایران که 15 اکتبر 2018 توسط تروریست ها در نقطه صفر مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران ربوده شده بودند، جمعه شب وارد تهران شدند.

به گزارش ایرنا، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته از آزادی این 4 مرزبانان ایرانی خبر داده بود.

این مرزبانان در پی رایزنی‌های بعمل آمده میان مقامات سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی ایران و پاکستان و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای امنیتی واطلاعاتی، آزاد و به ایران بازگشتند.

شامگاه دوشنبه 15 اکتبر 2018، دوازده مرزبان ایرانی که در نقطه صفر مرزی در منطقه میرجاوه مستقر بودند، توسط گروهک‌ تروریستی "جیش الظلم" ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند. پیش از این در پی رایزنی و تلاش‌های دو کشور، 5 مرزبان ربوده شده آزاد و به ایران بازگشته بودند.

سردار سرتیپ "محمد پاکپور"  فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بدو ورود این مرزبانان به تهران اعلام کرد، تلاش ها برای آزادی باقی اسرا ادامه دارد.

گروهک تروریستی جیش الظلم با تفکرات سلفی و وهابی از جمله حامیان گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه است.

این گروهک تروریستی تاکنون مسئولیت چند قتل، ترور و حمله تروریستی در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران از جمله حمله تروریستی زاهدان را بر عهده گرفته است.

در حمله تروریستی زاهدان که 13 فوریه روی داد 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

کلیدواژه