حمل 03, 1398 09:19 Asia/Kabul
  • بارش سنگین باران و وقوع سیل در شمال ایران

بارندگی شدید روزهای اخیر موجب وقوع سیل و رانش زمین و ایجاد خسارت‌های سنگین به استان‌های شمالی ایران شده است.

مقامات محلی استان مازندران در شمال ایران با بی سابقه خواندن حجم ورودی آب به رودخانه‌های این استان در سیل اخیر، اعلام کردند: حجم آب رودخانه‌های مازندران در روزهای اخیر به 10 برابر متعارف رسید و به اراضی حاشیه رودخانه‌ها، به شدت خسارت وارد شد.

همچنین با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی که از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است، بیش از 300 میلیمتر باران در استان گلستان در شمال ایران بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این استان به بیش از 1 متر و نیم رسیده است. 

به گزارش ایرنا؛ «امانگلدی ضمیر» فرماندار شهرستان مرزی آق قلا در شمال غرب استان گلستان و هم مرز با ترکمنستان روز جمعه اعلام کرد: با وجود تلاش فراوان نیروهای امداد رسان، حدود 70 درصد سطح شهر به زیر آب رفته و همچنان در محاصره سیل است.

فرماندار آق قلا گفت: به برخی از روستاهای این شهر به صورت هوایی امدادرسانی شده و اقلام مورد نیاز با استفاده از بالگرد در اختیار آنان قرار می گیرد.

تاکنون در بارش باران شدید همراه با طوفان در شمال ایران، علاوه بر خسارت مالی، 2 کودک در استان گلستان جان خود را براثر آوار دیوار تخریبی ناشی از بارندگی از دست دادند.

در همین حال؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران نیز دستور داد: امکانات لازم لجستیکی برای رفع مشکلات آب گرفتگی در استان گلستان فراهم و اقدامات لازم برای رفع نیازهای سیل‌زدگان در این مناطق مهیا شود.

کلیدواژه