تداوم کمک ایران به سوریه برای مبارزه با تروریسم
(last modified 1395-07-06T13:01:23+00:00 )
میزان 06, 1395 17:31 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار  رئیس مجلس نمایندگان سوریه
    رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس مجلس نمایندگان سوریه

رئیس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حمایت ایران را از سوریه در چارچوب مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار «هدیه خلف عباس» رئیس مجلس نمایندگان سوریه در تهران با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی، وحدت و یکپارچگی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه به عنوان یک اصل اساسی گفت:ایران کمک به سوریه را در چارچوب مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تغییر مرزها هرگز به صلاح منطقه نخواهد بود،تصریح کرد: امروز یک جنگ ظالمانه از سوی گروههای تروریستی که هیچ تعهدی به اصول اخلاقی و انسانی ندارند به مردم سوریه تحمیل شده و مقاومت آنها در شرایط سخت 5 سال اخیر در برابر تروریسم تحسین برانگیز بوده است.

روحانی با ابراز تاسف از گرفتار شدن برخی کشورهای اسلامی از جمله یمن ، عراق، سوریه ،لیبی و افغانستان به توطئه های دشمنان افزود: دیگر کشورها راهی جز کمک به مردم سوریه برای بیرون راندن تروریستها از کشورشان ندارند.

رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد:مذاکرات میان دولت سوریه و معارضان سوری برای دستیابی به توافقی جامع که اراده ملت و مشارکت همه اقوام، طوایف و مذاهب را دربرگیرد، زودتر به نتیجه برسد.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه نیز گفت: روابط ایران و سوریه تاریخی، دوستانه و برادرانه است و دمشق در چارچوب گسترش مناسبات همه جانبه با تهران تلاش خواهد کرد.

هدیه خلف عباس با قدرانی از حمایت های ایران در کنار مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم افزود: باوجود توطئه دشمنان، ایران همواره حامی بزرگ ملت سوریه در همه زمینه ها بوده است.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه تاکید کرد: ملت سوریه تنها مرجعی است که می تواند درباره آینده این کشور تصمیم گیری کند و اگر آمریکا به دنبال کمک به مردم سوریه است باید برای توقف تروریسم که خطری برای جهان به شمار می رود، تلاش کند.

 

 

کلیدواژه