نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه: تصمیم ترامپ درباره جولان زنگ خطر را در منطقه به صدا در آورد
(last modified 1398-01-10T05:08:53+00:00 )
حمل 10, 1398 09:38 Asia/Kabul
  • نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه: تصمیم ترامپ درباره جولان زنگ خطر را در منطقه به صدا در آورد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه گفت: اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان سوریه زنگ های خطر را در همه زمینه ها برای کشورهای منطقه به صدا درآورده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ آیت الله «سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بعد از شکست برای از بین بردن حاکمیت سوریه، اقدام به صدور فرمانی برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان کرد.

آیت الله طباطبایی اشکذری تصریح کرد: آمریکا با این اقدام ثابت کرد که به چیزی جز مصالح و منافع خود و رژیم صهیونیستی فکر نمی کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه با بیان اینکه پیروزی مقاومت در منطقه و جهان موجب رعب و وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد ضربه زدن به اسلام و محور مقاومت هستند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 8 حمل در کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای اشغالی جولان را به رسمیت شناخت.

این اقدام ترامپ با مخالفت مقامات بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی مواجه شده است.

بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از استان قنیطره سوریه است که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ و در جنگ ۶ روزه آن را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو خود اعلام کرد.

 

کلیدواژه