حمل 11, 1398 10:47 Asia/Kabul
  • کشف یک تن مواد مخدر نزدیک مرزهای افغانستان

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی (شمال شرق ایران) از کشف حدود یک تن مواد مخدر طی درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای مشترک استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با افغانستان خبر داد.

سردار سرتیپ "ماشاء الله جان نثار" فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی شنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: در این عملیات مشترک که توسط مرزبانان استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی اجرا شد، 943 کیلو گرم تریاک و 46 کیلوگرم حشیش کشف شد.

این مسئول امنیتی با بیان اینکه، در این عملیات چند قبضه سلاح نیز از اشرار و قاچاقچیان به دست آمد، گفت: قاچاقچیان مواد مخدر در مواجهه با مرزبانان جمهوری اسلامی به آن سوی مرز و داخل خاک افغانستان متواری شدند.

به گفته سردار سرتیپ "اسکندر مومنی" دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، در سال 2018 هشتصد و شش تُن انواع مواد مخدر در ایران بویژه مناطق هم مرز با افغانستان کشف و ضبط شده است.

با استناد به گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) ایران به تنهایی 76 درصد کشفیات جهانی تریاک، 67 درصد کشفیات جهانی مرفین و 17 درصد از کشفیات جهانی هروئین را به خود اختصاص داده است. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار و 800 شهید و بیش از آن زخمی در این راه تقدیم کرده است.سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

کلیدواژه