حمل 11, 1398 11:35 Asia/Kabul
  • اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان/احتمال جاری شدن سیل

به دنبال درخواست از وزیر کشور برای اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان به سبب احتمال جاری شدن سیل در 24 ساعت آینده، وزیر کشور موافقت خود را با این درخواست اعلام کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: با اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان از سوی وزیر کشور، تمامی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران موظف هستند تا پایان عادی شدن شرایط سیلاب در خوزستان مرخصی کارکنان خود را لغو نمایند.

وی گفت: با توجه به بارشهایی که طی 24 ساعت آینده در استانهای بالا دست خوزستان انجام می شود، حجم آورد سیلاب به خوزستان افزایش می یابد و به همین دلیل احتمال طغیان رودخانه های خوزستان دور از ذهن نیست.

درهمین حال عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور عصر شنبه در نشست این ستاد با اشاره به اینکه از نظرتدارکات مشکلی در مناطق سیل زده وجود ندارد، گفت: تدابیر لازم برای مقابله با سیل احتمالی در 3 استان دارای اولویت اتخاذ شده است.

در این نشست آمادگی سازمانها و نهادهای عضو این ستاد در آستانه بارش های پیش رو- مورد بررسی و تاکید قرارگرفت. 

درپی بارش های بی سابقه در روزهای اخیر، چندین استان ایران از جمله گلستان، مازندران، فارس، لرستان و کرمانشاه دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند. براثر جاری شدن سیل دستکم 45 تن جان خود را از دست دادند، صدها تن مصدوم شدند و خساراتی به زیرساخت های شهری و اراضی کشاورزی وارد شد.

کلیدواژه