۱۲ فروردین؛ روز تثبیت پایه های نظام مردم سالاری دینی
(last modified 1398-01-11T11:16:03+00:00 )
حمل 11, 1398 15:46 Asia/Kabul
  • ۱۲ فروردین؛ روز تثبیت پایه های نظام مردم سالاری دینی

ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۲ فروردین، روز «جمهوری اسلامی» تاکید کرد: ۱۲ فروردین، روز تثبیت پایه های نظام مردم سالاری دینی است.

مردم ایران چهل سال پیش در دوازدهم فروردین 1358 (اول آوریل 1979) با حضوری آگاهانه در عرصه همه‌پرسی به «جمهوری اسلامی» رای مثبت دادند و این روز به نام روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۲ فروردین از روزهای بسیار مهم تاریخی ایران اسلامی است که در آن روز ملت انقلابی با رأی قاطع خود، پایه های یک حکومت مردم سالار را با الهام از تعالیم مترقی اسلام پی ریزی کردند.

این بیانیه می افزاید: طی ۴۰ سال گذشته، استکبار جهانی و اذناب منطقه ای آنها، با روشهای گوناگون از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله، ترور و تحریم های همه جانبه همواره کوشیده که ملت ایران اسلامی را از مسیر استقلال خواهی و آزادی منحرف کند، اما با هوشیاری مردم ناکام مانده است.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین با اعلام آمادگی برای جانفشانی از مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و سیاسی ایران تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران هرگز اجاره نخواهد داد، کوچک‌ترین آسیبی به پایه های این نظام برآمده از رأی ملت برسد.

کلیدواژه