حمل 14, 1398 10:43 Asia/Kabul
  • بعیدی نژاد: آمریکا نتوانسته برای سیلاب چند ایالت خود راه‌حلی بیابد

سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توییتر ادعای وزیر خارجه آمریکا که حادثه سیل را به سوء مدیریت مسئولان ایران نسبت داده بود، شرم‌آور خواند و گفت: آمریکا نتوانسته برای سیلاب وسیعی که یک ماه است چند ایالت بزرگ آمریکا را در برگرفته راه‌حلی بیابد.

به گزارش ایرنا، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس افزود: این روزها رسانه‌های فارسی ‌زبان وابسته به بودجه‌های دولتی آمریکا و انگلیس از جمله "بی بی سی فارسی" و" صدای آمریکا " اخبار سیل در ایران را مغرضانه پوشش دادند؛ این در حالی است که امروز از رئیس‌ جمهوری تا وزیران و فرماندهان نظامی ایران همه در کنار مردم در صحنه حضور دارند.

سفیر ایران در انگلیس گفت: رسانه های آمریکا هنوز از مشکلات پرتوریکوی آمریکا یک سال ونیم بعد از طوفان می‌گویند که‌ آن را جزیره فراموش‌ شده نامیده‌اند. هنوز مشکلات آب و برق و امکانات اولیه مردم حل‌ نشده و مردم زیادی مجبور به ترک شهرهای خود شده‌اند. آرزوی مردم پرتوریکو تنها آمدن مقامات دولتی برای مشاهده مشکلات آن‌هاست.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در خبری کذب مدعی شد، آمریکا آماده است تا به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ کمک کند، تا پول‌ها برای امدادرسانی در اختیار هلال‌احمر ایران قرار گیرد.

"محمدجواد ظریف" سه‌شنبه‌ شب در توئیتر ادعای وزیر خارجه آمریکا را کذب خواند و گفت: همان طور که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، جمعیت هلال احمر ایران به سبب تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نمی‌تواند کمک مالی دریافت کند.

کلیدواژه