ظریف: مردم ایران با اتحاد و همدلی بر مصائب طبیعی چیره خواهند شد
(last modified 1398-01-15T20:30:55+00:00 )
حمل 16, 1398 01:00 Asia/Kabul
  • ظریف: مردم ایران با اتحاد و همدلی بر مصائب طبیعی چیره خواهند شد

وزیر امورخارجه ایران گفت: مردم ایران با اتحاد و همدلی و تلاش هماهنگ با دولت، بر مصائب حوادث طبیعی اخیر چیره خواهند شد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز پنج شنبه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و عوام فریبانه وزیرخارجه آمریکا درباره سیل در برخی از مناطق ایران،  با انتشار بیانیه‌ای در حساب توییتری خود نوشت: وزیر امورخارجه و دیگر مقامات آمریکا با تروریسم اقتصادی آحاد مردم ایران را هدف قرار داده اند.
وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: مقامات آمریکا که تلاش می‌کنند مانع واریز شدن کمک‌های مالی هموطنان ایرانی در خارج از کشور به حساب‌های هلال احمر ایران برای کمک به سیل زدگان شوند، بهتر است به جای سوءاستفاده غیرمعمول و سیاست زده از درد و رنج انسان‌ها در حوادث طبیعی، به وضعیت مصیبت زدگان داخل آمریکا که ماه‌هاست از حوادث طبیعی در رنج و عذاب هستند، رسیدگی کند.
ظریف افزود: وزیر امورخارجه آمریکا ظاهراً از سوءمدیریت حوادث دو سال گذشته در آمریکا ناآگاه است که این‌گونه درباره مدیریت سیل‌های سهمگین و بی‌سابقه روزهای گذشته که همزمان 24 استان ایران را درگیر کرده است، اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای، مداخله‌جویانه و فریبکارانه می‌کند.
«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا در خبری کذب مدعی شد، آمریکا آماده است تا به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ کمک کند؛ نهادی که پول را از طریق جمعیت هلال احمر ایران برای کمک‌رسانی منتقل می‌کند.
بارش شدید و کم‌سابقه باران در روزهای اخیر در مناطق مختلف ایران، باعث طغیان آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شده است.
درپی بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق ایران چند نفر از مردم جان خود را از دست داده‌اند و چند شهر و روستا زیر آب رفته است.

کلیدواژه