حمل 19, 1398 21:08 Asia/Kabul
  •  نیروهای نظامی آمریکا در فهرست تروریستی ایران قرار می گیرند

وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور ، قرار گرفتن نام نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) را در فهرست گروه‌های تروریستی ایران خواستار شد.

دولت آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی ، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، طرح اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خود را اعلام کرد.

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه با ارسال نامه ای به «حسن روحانی» رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران نوشت: با توجه به حمایت پنهان و آشکار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از گروههای تروریستی و دخالت مستقیم نظامیان این کشور در انجام فعالیت های تروریستی، نام نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) در فهرست گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

 سردار سرلشکر «محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتر در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اقدام احتمالی آمریکایی ها در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، تأکید کرد: در صورت چنین حماقتی، ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا ، دیگرآرامش نخواهند داشت.

 

کلیدواژه