حمل 19, 1398 21:10 Asia/Kabul
  • ایران نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را «گروه تروریستی» خواند

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» معرفی کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در بیانیه ای با محکوم کردن اقدام غیرقانونی و خطرناک آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» اعلام کرد: ایران آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

این بیانیه می افزاید: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخلاف آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن که همواره حامی گروه‌های افراطی‌ و تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند، پیوسته در خط مقدم مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه بوده و نقش این نیروی انقلابی در مقابله با القاعده، داعش، النصره و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه توسط مردم و دولت‌های آسیب‌دیده همواره مورد تقدیر قرار گرفته است.

شورای عالی امنیت ملی ایران در این بیانیه با تاکید بر اینکه آمریکا مسوول عواقب این اقدام ماجراجویانه است تصریح کرد: اقدام آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی»، خطری عمده‌ برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض آشکار قواعد حقوق بین‌الملل و منشورملل متحد است.

 

کلیدواژه